buca escort

Ayakkabı Bot ve çizme Günlük ayakkabı Bot ayakkabı modelleri Çizme ayakkabı Terlik ayakkabı Sandalet Babet Spor ayakkabı Topuklu ayakkabı İç giyim Mayo Çorap Fantezi giyim İç çamaşır takımları Sütyen Gecelik Pijama takımı Gece elbisesi Plaj giyim Giyim Büyük beden Tesettür Etek Trenckot tarz eşofman takımları bayan Mont Gömlek Pantolon T-shirt Sweatshirt Kırmızı elbiseler Ceket Çanta Çanta aksesuarlar Bebek bakım çantası Spor çanta Okul çantası Laptop çantası Portföy çanta Bel çantası Postacı çantası El çantası Sırt çanta Bebek bakım çantası Omuz çantası

beylikdüzü escort
ÜlkücüMilliyetçiTürkçüTürkeşÜlkü OcaklarıdövizakpchpmhpAhmet b.karabacakhasan külünk
DOLAR
18,6383
EURO
19,5590
ALTIN
1.062,11
BIST
5.015,21
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Çok Bulutlu
13°C
İstanbul
13°C
Çok Bulutlu
Çarşamba Çok Bulutlu
14°C
Perşembe Çok Bulutlu
15°C
Cuma Çok Bulutlu
16°C
Cumartesi Çok Bulutlu
17°C

TÜRKÇÜLÜK

TÜRKÇÜLÜK
16.03.2019
0
A+
A-

TÜRKÇÜLÜK

Gazi Karabulut 

Türkçülük ile ilgili en net ifadelerden birini Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları adlı Türk klasikleri arasında kabul edilen eserinde yapmıştır.

Kitabın birinci kısmında yer alan TÜRKÇÜLÜK NEDİR? Başlığının hemen girişinde Türkçülüğü şöyle tanımlar.

“Türkçülük, Türk milletini yükseltmek demektir.”

Ziya Gökalp bu tanımın ardından millet kavramına ve ardından da Türkçülüğü mefkurenin büyüklüğü noktasında üç devreye ayırmak gerektiğini belirterek Türkiyecilik, Oğuzculuk (Türkmencilik) ve Turancılıktan bahseder.

Ziya Gökalp’ten önce 15 Mart 1904’te Akçuraoğlu Yusuf’un kaleme aldığı Üç Tarz-ı Siyaset adlı makalesinin son bölümünde Türkçülük fikri üzerine değerlendirmelere rastlarız.

Akçura makalesinde Osmanlının son dönemindeki fikir akımlarını açıklarken, devletin kurtuluşu için hangi fikri akımın daha faydalı olacağını öngörmeye çalışmıştır. Osmanlıcılık ve İslamcılık fikirlerinin yaşanan tarihi devir açısından zor kabul göreceğini belirten Akçura, Türkçülüğü de garptan etkilenen yeni bir akım olarak belirtip gayri Müslim hareketlenmelerin de bu fikrin zemin bulmasında hızlandırıcı bir etki oluşturduğunu anlatır.

Türkçülük ile ilgili yapılan değerlendirmelerden bir diğeri de şüphesiz ki Hüseyin Nihal Atsız’a aittir.

Hüseyin Nihal Atsız da Ziya Gökalp gibi “TÜRKÇÜLÜK” başlığı ile Orkun dergisindeki yazısının başında kısa bir tanım yapar.

“Türkçülük, Türk milliyetçiliğinin adıdır.”

Atsız’ın Türkçülük ile Türk milliyetçiliğini aynı kulvarda görmesi, her Türk milliyetçisinin aynı zamanda Türkçülük şuuruna sahip olduğunu işaret eder.

Türkçülük ile ilgili yapılan değerlendirmeler, Türk milletinin geçmişi ile ve geleceği ile bir bütünlük arz ettiğini ortaya koyar.

Atsız, “Türkçülük” adını verdiği bu yazısında Türkçülüğün dört kaynaktan geldiğini belirtir.

1.    “Kökü çok eski olan Türk uruğunun şuuraltında yüzyıllardan beri yaşayan milliyetçilik;

2.    Tanzimat’tan sonra Avrupa’daki milliyetçiliklere benzeyen halkçı bir hareketin bizde tatbik olunmasını isteyen milliyetçilerin hareketi;

3.    Devletimizin içindeki yabancı unsurların ihaneti dolayısıyla doğan tepki;

4.    Türklerin 200 yıldan beri çektikleri büyük sıkıntılar ve geçirdikleri felaketlerin verdiği uyanıklık.

Bu dört kaynaktan gelen düşünceler birbiriyle karışıp yoğrularak bugünkü Türkçülüğü ortaya çıkarmıştır.”

Türkçülüğü ortaya çıkaran unsurların başında köklü bir geçmiş ve tarihsel geçmişin yoğurduğu milliyet şuuru yatmaktadır.

Ancak Osmanlı devletinin imparatorluk sürecinde yüklendiği misyon ve geniş coğrafya milliyet şuurunu beklemeye almıştır.

Avrupadaki hareketlenmelerin “ulus” merkezli Fransız İhtilali paralelindeki yansıması Osmanlı aydınlarında da Tanzimat ile başlayan Türkçülük akımını kuvvetlendirmiştir.

Balkan Savaşları, 1.Dünya Savaşı ve devamında verilen milli mücadele süreçlerinde, İmparatorluk bakiyesi azınlıkların ve uzantılarının isyanları da Türkçülük anlayışına yönelimi artırmıştır. Neredeyse iki buçuk asırlık ezilmişlik de Türk aydınlarının gayretleri ile birleşerek Türkçülüğü ideolojik bir anlayış ile kurulan genç cumhuriyetin hüviyetine dönüştürmüştür.

Türkçülük kavramı ile ilgili Türkiye Diyanet Vakfı tarafından hazırlanan İslam Ansiklopedisinde Türk Yurdu Dergisinin de kaynak olarak gösterdiği “Türkçülük” maddesi şöyle açıklanmıştır.

“XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti’nde entelektüel düzeyde başlayan, daha sonra siyasal ve ideolojik boyut kazanan hareket, Pantürkizm.”

Tabi Türkçülük ile ilgili Alparslan Türkeş’in yaklaşımı tanımlamaya katkı sağlayacak en önemli kaynaklar arasında yer alır.

“Milliyetçiyiz, Türkçüyüz. Neden Türkçüyüz? Çünkü milletimiz Türk Milleti’dir. Türkçülük, Türk milletinin hayatının her safhasında yapacağı her şeyin Türk ruhuna, Türk geleneğine uygun olması ve Türk’e yararlı olması amacının, fikrinin ön planda tutulmasıdır.”

Alparslan Türkeş de Türkçülük ve milliyetçilik kavramlarını beraber kullanmıştır. Türk milliyetçiliğinin, Türk milleti açısından uzun bir geçmişi vardır. Yüzlerce yılı aşan bir Türk Devlet geleneğinde, hanedanların değiştiği ama devlet felsefesinin devam ettiği düşünülürse; milliyetçi bir anlayış, tarihsel olarak devletin de yönetiminde etkin rol almıştır. Ancak Türkçülük şuuru o kadar eski değildir. Osmanlının yıkılış süreci, Türk aydınlarını arayışa ittiğinde en kuvvetli fikir olarak “Türkçülük” görülmüştür.

Bu görüş somut olarak 1904 yılında yazılan Üç Tarzı Siyaset ve ardından Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin, Ahmet Hamdi Tanpınar, Mehmet Emin Yurdakul gibi, pek çok Türkçü aydının mücadeleleri ile ideolojik bir hüviyet kazanmıştır.

Alparslan Türkeş ise bu ideolojiyi siyasal bir doktrine dönüştürmüş ve devlet yönetiminin ilkeleri arasına koymaya çalışmıştır.

Türkçülüğü, Dokuz Işık’ın Milliyetçilik bahsinde soru eşliğinde cevaplayarak tanımlayan Türkeş devamında Türkçülük ile ilgili şu ifadeleri kullanır.

“Türkçe konuşacağız. Türkçeyi daima her şeyin üstünde tutacağız. Yapılacak her işte Türklük ruhuna, Türk’ün özelliğine uygun ve Türk milletine yararlı olması şartını göz önünden kaçırmayacağız. Türkçülüğün de kısaca tarifi budur.”

Bu değerlendirmeler ışığında diyebiliriz ki Türkçülük; Türk milletinin, kendi milli değerlerine sahip çıkarak  Türklük sevgisini milli ülkü haline getirmektir.

Virüs bulunmuyor. www.avg.com
Escort Kayseri Escort Ardahan Escort Balıkesir Escort Nevşehir Escort Muş Escort Tunceli Escort Niğde Escort Şırnak Escort Giresun Escort Çanakkale Escort Manisa Escort Afyonkarahisar Escort Tekirdağ Escort Kars Escort Ankara Escort Polatlı Escort Mamak Escort Çankaya Escort Haymana Escort Sincan Escort Keçiören Escort Pursaklar Escort Etimesgut Escort Aydın Escort Kırklareli Escort Trabzon Escort Ordu Escort Konya Escort Siirt Escort Kahramanmaraş Escort Artvin Escort Kilis Escort Yalova Escort Batman Escort Van Escort Eskişehir Escort Antalya Escort Muratpaşa Escort Kemer Escort Kaş Escort Alanya Escort Konyaaltı Escort Manavgat Escort Kumluca Escort Tokat Escort Bayburt Escort İstanbul Escort Sancaktepe Escort Bağcılar Escort Kayaşehir Escort Mecidiyeköy Escort Fulya Escort Beşiktaş Escort Zeytinburnu Escort Kartal Escort Tuzla Escort Küçükçekmece Escort Üsküdar Escort Merter Escort Güngören Escort Sarıyer Escort Bayrampaşa Escort Çatalca Escort Esenler Escort Bakırköy Escort Kadıköy Escort Maltepe Escort Şerifali Escort Çekmeköy Escort Kağıthane Escort Beylikdüzü Escort Başakşehir Escort Kurtköy Escort Beykoz Escort Ataşehir Escort Sultanbeyli Escort Esenyurt Escort Fatih Escort Eyüpsultan Escort Avcılar Escort Büyükçekmece Escort Beyoğlu Escort Nişantaşı Escort Pendik Escort Bahçelievler Escort Ümraniye Escort Şişli Escort Kocaeli Escort İzmit Escort Gebze Escort Karaman Escort Ağrı Escort Rize Escort Adana Escort Seyhan Escort Çukurova Escort Amasya Escort Erzincan Escort Kastamonu Escort Malatya Escort Yozgat Escort Mersin Escort Anamur Escort Yenişehir Escort Akdeniz Escort Erdemli Escort Mezitli Escort Silifke Escort Edirne Escort Çorum Escort Gaziantep Escort Şehitkamil Escort Şahinbey Escort Nizip Escort Isparta Escort Karabük Escort Düzce Escort Gümüşhane Escort Kırıkkale Escort Bartın Escort Burdur Escort Uşak Escort Adıyaman Escort Muğla Escort Dalaman Escort Marmaris Escort Milas Escort Datça Escort Fethiye Escort Bodrum Escort Samsun Escort İlkadım Escort Atakum Escort Aksaray Escort Bilecik Escort Şanlıurfa Escort Zonguldak Escort Osmaniye Escort Sakarya Escort Bingöl Escort Kütahya Escort Elazığ Escort Bursa Escort İzmir Escort Konak Escort Çeşme Escort Gaziemir Escort Buca Escort Bayraklı Escort Karşıyaka Escort Urla Escort Balçova Escort Bornova Escort Bergama Escort Çiğli Escort Bolu Escort Bitlis Escort Diyarbakır Escort Sivas Escort Iğdır Escort Denizli Escort Sinop Escort Erzurum Escort Kırşehir Escort Çankırı Escort Mardin Escort Hatay Escort Hakkari
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.