Ayakkabı Bot ve çizme Günlük ayakkabı Bot ayakkabı modelleri Çizme ayakkabı Terlik ayakkabı Sandalet Babet Spor ayakkabı Topuklu ayakkabı İç giyim Mayo Çorap Fantezi giyim İç çamaşır takımları Sütyen Gecelik Pijama takımı Gece elbisesi Plaj giyim Giyim Büyük beden Tesettür Etek Trenckot tarz eşofman takımları bayan Mont Gömlek Pantolon T-shirt Sweatshirt Kırmızı elbiseler Ceket Çanta Çanta aksesuarlar Bebek bakım çantası Spor çanta Okul çantası Laptop çantası Portföy çanta Bel çantası Postacı çantası El çantası Sırt çanta Bebek bakım çantası Omuz çantası

ÜlkücüMilliyetçiTürkçüTürkeşÜlkü OcaklarıdövizakpchpmhpAhmet b.karabacakhasan külünk
DOLAR
18,5800
EURO
18,4717
ALTIN
1.028,55
BIST
3.484,42
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
21°C
İstanbul
21°C
Az Bulutlu
Cuma Hafif Yağmurlu
21°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Az Bulutlu
21°C
Pazartesi Az Bulutlu
20°C

İSLÂMCILIK’TAN NE ANLIYORUZ?

İSLÂMCILIK’TAN NE ANLIYORUZ?
28.03.2015
0
A+
A-

Ali BADEMCİ

 

 

Bugünkü Türkiye’de en çok tartışılan şey İslâm ve İslâmcılık! İktidar da bu söylemleri devlet görüşü haline getirmek isteyen bir parti olunca bu hususları tartışmak elbette çok önem taşımaktadır. Türk Milliyetçiliği yönünden kendi aramızda da tartışmak zorundayız çünkü bu konuda hâlâ camia olarak tam bir mutabakat sağlayabilmiş değiliz. Tarihçesinin çok ehemmiyeti yok; İslâm’ın kendisini tartışmamız da bir Türk olarak oldukça anlamsız. Çünkü bizim milletimiz Müslüman olmak için 250 yıl beklemiş de, varlığı ve umdelerini katiyen tartışmamıştır. İslâm’da tefrika olaylarında da âlicenab milletimizin hiç dahli olmamıştır. Türklüğün yayılış ve yükselme devrinde en güzel düsturu da Selçuklu Sultanı Alparslan ortaya koymuş ve “Biz tertemiz Müslümanlarız, bid’at nedir bilmeyiz” demiştir.  Son zamanlarda sosyal hayatımızdaki “Heteredoksi” olayların da İslâm’la ilgisi olmadığı ispat edilmiştir.  Tasavvuf biz de İslâm’ın siyaset okulu fakat ta kendisi değildir; hatta tarikatlar da öyledir.

Abbasiler devrinde İslâm Devleti’ne sahip olan Türkler ile Araplar’ın en büyük anlaşmazlığı “Din-Siyaset” ilişkisidir. Türk otoriteler Araplar’ın siyasetle uğraşmamasını, ancak “Ehli Beyt” eli ile kendilerine teslim edilen İslâm emanetini sağlam korumalarını istemişler, uzun süre Hilâfet ve İslâm düşüncesini kendi mecraında bırakarak serbestçe gelişmesini arzu etmişlerdir. Fakat Araplar rahat durmayarak Hilâfet’i saltanata, zevk ve sefaya çevirmişlerdir. Hülâgu ile Hâlife Nasır’ın konuşmalarına bakınız bunu açık seçik göreceksiniz! Ve Hülâgu’nun Alamud’u ortadan kaldırarak İslâm’a ne kadar büyük bir hizmet ettiğini düşünün!

Türkler’in büyük ölçüde İslâmiyet’i seçtiği 12. asır ortalarında  Müslüman değil Şaman olan  Cengiz Han’ın  bile meşhur tüccarlar kafilesi  tamamen müslümanlardan meydana geliyordu. Bu sebeble Türk veya Türk menşeyli hanedanlarda kesinlikle İslâmiyet düşmanlığı yoktur; yine Şaman olan Cengiz’in torunu Hülâgu’nun aksi davranışları hiç görülmediği gibi İlhanlılar Gazan Han’dan sonra tamamen Müslüman olmuşlardır.

Şunu kesin olarak ifade etmeliyiz ki hangi dinden olursa olsun Türk ırkının İslâmiyet’e karşı duruşu daima net olmuş ve “İlayıkelimetulllah-Fisebilillah” gibi cihad sloganları için canlar kurban olmuştur. Araplar’ın ve Farslar’ın hiçbir şekilde böyle bir amaçları olmamıştır, zaten belli bir coğrafyaya bağlı kalarak Müslümanlığın kolay yolunu seçmişlerdir. Bu sebeble XIX. asırda oryantalistler devrine gelinince Avrupa’da Türk ve İslâm birlikte ve eş anlamlı olarak telâffuz edilmiştir. II. Abdülhamid devrinde sırf İmparatorluğu kurtarır mı düşüncesi ile resmi dini İslâm, fakat kendisi bir unsurlar devleti olan Türkiye ilk olarak İslâmcılığı           ve uhdesinde bulduran  “Hilâfet”e sarılmışlardır. Siyasi İslâmcı Cemaleddin Afgani Türkler’in liderliğine düşüncesinde yer vermeyince Ulu Hakan onu kovmuş, hatta bir süre Afgani’nin ölümü de ondan bilinmiştir.

Bu sebeble Osmanlı idaresinde bile padişahlarda “Pan-İslamizm” yani İslâmcılık düşüncesi yoktur. Halifelik intisabı bir kere ve Sultan Reşat tarafından I. Dünya Savaşı’nda  “Cihad” çağrısında kullanılmış onun da hiç faydası olmamıştır. Bu sebeble Osmanlı bile hiçbir zaman siyaset anlamında “İslâmcı” olmamıştır. Aksine Osmanlı İmparatorluğu İngiliz icadı olan Arap milliyetçiliği tabanlı  “İslâmcılık” tarafından dağıtılmış ve ideolojinin de ilk sahibi basit bir deyimle  “Lavrens”dir. Basit ve sıradan bir bedevi silâhı olarak  “Vahhabilik” Cihan Savaşı Arap Milliyetçiliğinin katmerli bir sonucu olup şimdi geldiği yer de “Selefilik”dir. İslâm’ın ruhunda bile “İmamlık” olduğu ve bu müessesenin başında “Ehlibeyt”in bulunduğu gerçeği karşısında siyaset anlamında İslâmcılık’tan kesinlikle söz edilmez. İşte Araplar’ın hali bu heyula ile yirmi yediye bölünmüşlerdir; ne yazık ki bizdekilerin çalışmaları ile yirmisekize yükselmiştir. Bugün aklı başında hiçbir Arap “Siyasi İslâmcı” değildir; Suriye ve Irak’ta görüldüğü gibi bu iş Avrupalı maceraperestler tarafından yürütülmektedir ve adı da IŞİD olarak ortaya çıkmıştır.

Son on iki yıllık AKP iktidarlarının “Siyasi İslâm” söylemleri Türkiye’ye ne getirmiş, ne kazandırmıştır, şöyle bir hesabeder misiniz? Görünen tek şey ayrışma ve küçülmedir! Birkaç “Emirlik”  ve Suudiler dışında hangi İslâm ülkesi ile münasebetimiz kalmıştır? İşte diretilen İslâmcılık budur ve bir yabancı dayatmasıdır. Elbette milletimiz Müslümandır ve onun bu ulvi eğilimini istismar etmek pek kolay olmaktadır.

Ne yazık ki İslâmsız bir Türk Milliyetçiliği de anlamsız ve çağın gerisinde kalmış “Oryantalist” görüşüdür ve hiç mânâsı yoktur. Bin yıl bir milletin bayrağının onun tezahüründen ayrı tutulması ihânetin ve milleti bölmenin ta kendisidir. Elli yıldan beri iğrenç batının Türk aydınlarına direttiği bu gerçeği sadece ülkücüler görmüşlerdir. Türklüğün altın yılları İslâmî asırlardır, eksik zekâ İslâmsız milliyetçiliktir. En iyi Müslümanlar biz olmalıyız ve art niyetlilerin elinden bir an evvel bu silâhı almalıyız.

Sağlıcakla kalın efendim.

Escort Kayseri Escort Ardahan Escort Balıkesir Escort Nevşehir Escort Muş Escort Tunceli Escort Niğde Escort Şırnak Escort Giresun Escort Çanakkale Escort Manisa Escort Afyonkarahisar Escort Tekirdağ Escort Kars Escort Ankara Escort Polatlı Escort Mamak Escort Çankaya Escort Haymana Escort Sincan Escort Keçiören Escort Pursaklar Escort Etimesgut Escort Aydın Escort Kırklareli Escort Trabzon Escort Ordu Escort Konya Escort Siirt Escort Kahramanmaraş Escort Artvin Escort Kilis Escort Yalova Escort Batman Escort Van Escort Eskişehir Escort Antalya Escort Muratpaşa Escort Kemer Escort Kaş Escort Alanya Escort Konyaaltı Escort Manavgat Escort Kumluca Escort Tokat Escort Bayburt Escort İstanbul Escort Sancaktepe Escort Bağcılar Escort Kayaşehir Escort Mecidiyeköy Escort Fulya Escort Beşiktaş Escort Zeytinburnu Escort Kartal Escort Tuzla Escort Küçükçekmece Escort Üsküdar Escort Merter Escort Güngören Escort Sarıyer Escort Bayrampaşa Escort Çatalca Escort Esenler Escort Bakırköy Escort Kadıköy Escort Maltepe Escort Şerifali Escort Çekmeköy Escort Kağıthane Escort Beylikdüzü Escort Başakşehir Escort Kurtköy Escort Beykoz Escort Ataşehir Escort Sultanbeyli Escort Esenyurt Escort Fatih Escort Eyüpsultan Escort Avcılar Escort Büyükçekmece Escort Beyoğlu Escort Nişantaşı Escort Pendik Escort Bahçelievler Escort Ümraniye Escort Şişli Escort Kocaeli Escort İzmit Escort Gebze Escort Karaman Escort Ağrı Escort Rize Escort Adana Escort Seyhan Escort Çukurova Escort Amasya Escort Erzincan Escort Kastamonu Escort Malatya Escort Yozgat Escort Mersin Escort Anamur Escort Yenişehir Escort Akdeniz Escort Erdemli Escort Mezitli Escort Silifke Escort Edirne Escort Çorum Escort Gaziantep Escort Şehitkamil Escort Şahinbey Escort Nizip Escort Isparta Escort Karabük Escort Düzce Escort Gümüşhane Escort Kırıkkale Escort Bartın Escort Burdur Escort Uşak Escort Adıyaman Escort Muğla Escort Dalaman Escort Marmaris Escort Milas Escort Datça Escort Fethiye Escort Bodrum Escort Samsun Escort İlkadım Escort Atakum Escort Aksaray Escort Bilecik Escort Şanlıurfa Escort Zonguldak Escort Osmaniye Escort Sakarya Escort Bingöl Escort Kütahya Escort Elazığ Escort Bursa Escort İzmir Escort Konak Escort Çeşme Escort Gaziemir Escort Buca Escort Bayraklı Escort Karşıyaka Escort Urla Escort Balçova Escort Bornova Escort Bergama Escort Çiğli Escort Bolu Escort Bitlis Escort Diyarbakır Escort Sivas Escort Iğdır Escort Denizli Escort Sinop Escort Erzurum Escort Kırşehir Escort Çankırı Escort Mardin Escort Hatay Escort Hakkari
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.