DOLAR
8,2993
EURO
10,1192
ALTIN
490,09
BIST
1.453
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Çarşamba Az Bulutlu
22°C
Perşembe Az Bulutlu
23°C
Cuma Az Bulutlu
25°C
Cumartesi Az Bulutlu
26°C
BİR DAĞ DAHA GÖÇTÜ  Kenan EROĞLU (Celal Doğru’nun Ardından)  Çok değerli arkadaşım, kardeşim Celal Doğru’nun vefatı üzerine bir yazı yazmak pek aklıma gelmezdi. O hastaydı ve yatıyordu, fakat vefat edeceğini üzerine konduramıyorduk.   Ne diyelim Allah Rahmet eylesin.  1970’li yıllarda “Genç Ülkücüler Teşkilatı”nda ben yönetim kurulunda görev yaparken kendisiyle tanışmış,n1971 den itibaren arkadaşlığımızı...
YENİ ANAYASA YAZILIRKEN Fahrettin Masum BUDAK     Bir süreden beri, bazı partilerde yeni bir anayasaya ihtiyaç olduğuna dair  görüş beyanatları duymaya ve bu demeçleri gazetelerde okumaya başlamıştık. Bu doğrultuda MHP ile AKP’nin biraz daha  ön alarak yeni anayasa taslakları hazırlamak için kolları sıvadıkları gelen haberler arasındaydı. Nitekim bunun sözde kalmadığını ve ete...
 YUNAN İTTİFAKI VOLKAN YAŞAR BERBER         23 ocak 1913 tarihinde sadrazamlığa getirilen Mahmut Şevket Paşa, Balkan savaşının lehte netice vermeyeceğini sezerek kişisel gayretlerde bulunmuştur. Yıldız sarayında Maliye nazırı ile beraber ön istişaresini yaptıktan sonra diğer nazırlarla beraber topluca yemek yerler. Nazırlar odasında toplanılarak ilk defa bilahare kendileri Yunan ittifakı metnini açık...
ZİYA GÖKALPLE İLGİLİ ANILAR  Kenan EROĞLU               Büyük mütefekkirimiz Ziya Gökalp konusuna devam ediyoruz.               Daha önce de belirttim. Ziya Gökalp gibi büyük bir düşünürümüzü ne yazık ki yeteri kadar tanıyamıyoruz. Onun vefatından sonra 20 yılı geçkin bir süre kendisinin neredeyse unutulmaya terk edildiğini, hatta ders kitabı olarak yazdığı bazı eserlerinin basılmak...

AÇILIMIN KAPANMASI

AÇILIMIN KAPANMASI
01.05.2015
0
A+
A-

    Ali BADEMCİ

 

 

Kürtler kabul etmiyorlar ama bu ülkede yüz yılı aşkın zamandan beri dış güçlerin oynadığı ve durmadan kaşıdığı bir “Kürtçülük Meselesi” vardır. Dikkat edin “Kürt Meselesi” deyip de öyle tarihimizi suçlayarak “Osmanlı” dan miras kaldığını da kabul etmek mümkün değildir. Çünkü XVI. yüzyılda İran’ın dışında Ortadoğu’da Kürt yerleşim bölgeleri Osmanlı’nın elindeydi ve bunların  feodal da olsa çok rahat bir hayatları vardı. Fedakâr Kürt insanı canla-başla çalışıyor “Ağalar” zevk ve safâ içinde yaşıyorlardı. Bu “Ağalık” düzeni ve aşiret hayatı bugün dahi  benzer şekilde  özellikle Irak’da devam etmektedir. Türkiye biraz da olsa demokrasi devirlerinde kendi Kürt’lerine çeki düzen verdi ve onları feodal bir hayattan kurtararak çağdaş olma çizgisine çekti. Osmanlı’ya  Karakoyunlular ve Memluklular’dan geçen en önemli Ağalar  dan biri de Bitlis Beyleri’ nden ünlü Şerefname yazarı ünlü Şeref Han’ın babası Şemseddin’dir, ki Kürtler’e zulm ediyor diye kayın birader Karakoyunlu İskender tarafından kellesi alınmıştır. Bu sebeble tarihimizden kötü bir miras devraldığımız söylenemez. Bunlar çaylakların görüşüdür; ya marksisttir, yahud da ondan farklı olmayan güya İslâmcı görüşlerdir.

Osmanlılı yıllarda İran’da Kürtler sırf mezhep saikiyle kırılıp tehcire uğrarken Yavuz ve Kanuni devrinde Şeyh İdrisi Bitlisi’in onlara yakınlığı ile bu insanlar tarih çemberi içinde bırakılmışlardır. Hiçbir tarihçi ve sosyolog Türkler’in Kürtler’e müsamahasını inkâr edemez. Siz Kürtçüler’in Bitlisi’ye düşmanlıklarına aldırmayın, bunu yeni tarihçi bitmeleri ideolojik amaçlarla ortaya atıyorlar. Bitlisî sayesinde Osmanlı sağlanan huzurla kendini teselli ederken bu insanların  kültürel varlıklarını korudukları ve bugünlere ulaştırdıkları sosyal ve tarihi bir gerçektir. Yoksa Moğollar sonrası Türkmen rüzgârına Anadolu-İran ve Ortadoğu’da dayanmak mümkün değildi. Bu yoğun birikim, daha sonraki yıllarda Türk tarihinde “Muhteşem Yüzyıl” olarak nitelendirilmiştir. Bu sebeble bu ad öyle sıradan bir film adı değildir ve çok düşünülerek ortaya konmuş bir gerçeğin sağlam ifâdesidir.

İşte “Kürt Meselesi” derken asıl bu önemli gerçeğe parmak basmak zorundayız. Yoksa son otuz yılda dağınık marksist-militarist, yabancıların elinde oyuncak bir mesele aslâ yoktur ve Sayın Cumhurbaşkanı da siyasi hayatında belki ilk defa benzer bir beyanla bu gerçeği ifâde etmiştir. Önümüzde yapay da olsa bir Kürtçülük meselesi vardır asıl olan bunun önüne geçmek ve kandırılmış insanları feodal anlayışlar dışında çağdaşlık çemberi içine çekebilmektir. Bu nasıl olur ve nasıl başarılır, işte bunun üzerinde düşünmeli ve politika geliştirmeliyiz. Bizim bilim adamlarımız Türkçe’den ziyade İngilizce’ye önem  verdikleri için, ya İngiliz yahut da  Amerikalı gibi düşünüyorlar ve hep o strateji ile bağlantılıdırlar. Son yıllardaki Amerikancı aydın gaflet, hatta ihanetini başka türlü izah edemeyiz.

Son on dört yıldan beri AKP iktidarları  kendilerine göre  doğru veya yanlış, tam da açıklanmayan ve kamu oyunca malum olmayan bir tez geliştirdiler. Bu  gelişmeler onların çarpık düşüncelerinin kendiliğinden düzeltilmesi gibi de izah edilebilir. Otuz yılda marksizmin gerilla hareketlerine karşı aynı metotlarla cevap vermenin bir derinliği olmadığı, boşu boşuna kaynak ve insan zayiatına sebeb olduğu  hususunun  doğruluğunu artık olayların içinde bulunanlar bile kabul ediyor. Bulmayanların ortaya çıkışlarına da halk çok itibar etmiyor. Çoğu zaman  bu kahramanlık özlemleri ile  biz de Kürtler de teselli buluyoruz. Fakat hiçbir şey gidenleri ve eriyen kaynakları geri getirmek için yetmiyor. Ateş mutlaka düştüğü düştüğü yerle beraber çevresini de yakmıştır. Elbette güneydoğudaki başı bozukluk kimsenin hoşuna gitmiyor, bu durumdan Kürt insanının da memnun olmadığı  ortadadır. O sebeble  koca bir ülkenin bir bölümünü bunların insafına hangi devlet anlayışı bırakabilir! Bilinmeyen bir şey adım adım ilerliyor, doğru veya yanlış! Lâkin silâhlı marksist Kürtçü hareketin siyasileşmesi  öyle sanıldığı gibi çok kötü sonuçlar ortaya koymamaktadır. Elbette bu hareketin Türkiye siyaseti ile entegre olması, siyasi ve sosyal boyutları ile iyice incelenmelidir. İncelenmiş midir, araştırılmış mıdır bilmiyoruz! Lâkin  bu da marksist gerilla hareketi gibi aldatmacı bir ABD projesi ise  vay ülkenin haline! Elbette Türkiye demokratik bir ülkedir, işi bu yönü ile düşünürseniz ayrılıkçılığa yer vermeyen kültürel Kürt taleplerinin kimseye zararı olmaz. Önemli olan kültürel heyecanların şövenliğe dönüşmemesi ve bataklığın kurutulmasıdır. Elbette terör bataklığı kurutulduktan sonra meseleler  daha kolay hal yoluna girebilecektir.

Bakınız parti seçim bildirgeleri açıklandı; ne iktidar ne de muhalefette  bu problemle ilgili kıymetli fikirler yoktur. Haydi diyelim ki iktidar uygulamaları ile kendini göstermiştir, muhalefet nerede! Yani %40 gibi önemli duruşları olan Mustafa Kemal ve Türkeş’in partileri ne okur ne yazar! Durum kötü ise iyi fikirler ve sağlam düşünceler nerededir! Bu işler günlük söylemler ve amatör insanların yazacağı kadar basit şeyler değildir. O basit, düşüncesiz başlıklar, saldırgan karekterler ne Atatürkçülüğe ne de ülkücülüğe yakışmaz. Bu ülkede insanlar hiç mi ağzını, kafasını ve kalemini düşünerek kullanmazlar! Elbette tahrik edici yayınlar vardır, fakat müteharrik olmanın zararlarını  mutlaka Türk siyaseti çekecektir. Bütün bu sebeplerden ötürü siyaseten “Kürtçülük”ün üzerinde ehil bilim adamlarının ciddi ölçülerde  çalışlması gerekiyor. Bizler, şu kupkuru 3 Mayıs günlerinde ve benzer etkinliklerde, bihassa seçim çalışmalarında yapacağımız saha araştırmaları ile ilgili sonuçlar ortaya koymalıyız.

Hoşçakalın.

 

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.